Skuteczność reklamy zewnętrznej

W naszych czasach reklama jest spotykana dosłownie na każdym kroku. Firmy wciąż rywalizują ze sobą w wyścigu, w którym nagrodą jest zdobycie nowych klientów, a najlepszą metodą, by uzyskać przewagę jest skuteczny marketing. Jego podstawą jest reklama zewnętrzna – zdecydowanie najpopularniejsza forma reklamy. Jakie są jej rodzaje oraz skuteczność reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna – cechy

Ten rodzaj reklamy charakteryzuje się przede wszystkim szerokim zasięgiem. Jest pomyślana w taki sposób, by stała się masowym medium, służącym do przekazywania informacji marketingowych. Co więcej, ten rodzaj reklamy jest przez wiele osób uznawany za bardziej atrakcyjną formę reklamy niż spotykane np. w telewizji lub radio. Jej zaletą jest możliwość dostosowania jej zarówno do szerokiego grona odbiorców, a także do konkretnej grupy docelowej, w tym w szczególności do osób aktywnych, często przemieszczających się. Z tego właśnie powodu reklama zewnętrzna jest tak szeroko rozpowszechniona w ruchliwych, często odwiedzanych miejscach, jak na przykład centra miast lub okolice ruchliwych dróg.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Wśród nośników reklamy zewnętrznej wyróżniamy:

Billboardy – z pewnością każdy kojarzy tę formę reklamy. Są to duże, przyciągające uwagę przechodniów tablice, które służą do prezentowania oferty handlowej lub promowania przedsiębiorstwa czy idei. Właściwe ich rozmieszczenie zapewnia dużą skuteczność reklamy, gdyż dzięki temu docierają do bardzo dużego grona osób. Jej odbiorcami są przede wszystkim piesi przemieszczający się w miastach, a także kierowcy.

Citylighty – nieco mniejsze od billboardów nośniki, przypominające tablicę reklamową. Ze względu na mniejsze rozmiary, muszą być umieszczane bliżej przechodniów, by umożliwić ich odczytanie – z tego powodu spotyka się je raczej na deptakach, dworcach czy w galeriach handlowych.

Ekrany LCD – coraz bardziej popularna, nowoczesna forma reklamowania produktów i usług. Dzięki żywej kolorystyce i rzucającym się w oczy animacjom przyciągają uwagę dużo skuteczniej, niż bardziej tradycyjne reklamy. Są także dużo bardziej uniwersalne, ponieważ pozwalają na wyświetlanie różnych reklam w kilkuminutowych odstępach czasu przez co łączą w sobie cechy reklamy zewnętrznej i telewizyjnej. Stosuje się je w miejscach, w których inne reklamy ani obiekty nie rozpraszają odbiorców.

Plakaty – najbardziej kreatywne i twórcze przykłady reklamy, które w ciekawy sposób wiążą ze sobą kolorystykę i napisy, których zadaniem jest zaintrygować lub rozśmieszyć odbiorcę. Odpowiednio zaprojektowany plakat sprawdzi się idealnie jako medium przekazujące treści reklamowe.

Reklama zewnętrzna, dzięki różnorodności form i rodzajów, a także łatwej drodze komunikacji z jej odbiorcą, jest bardzo skuteczną metodą marketingową. Duża częstotliwość kontaktu potencjalnych klientów z jej treścią oraz długotrwałe oddziaływanie na nich zapewnia zapamiętanie przekazywanej informacji przez odbiorcę. Dodatkowo jej skuteczność jest podwyższana dzięki odpowiedniemu jej zaprojektowaniu, z uwzględnieniem istotnych zagadnień związanych z psychologią człowieka – objawia się to w sposobie ich rozmieszczania, zwięzłej treści oraz istocie zawartych w nich informacji. Te wszystkie cechy powodują, że reklama z pewnością utrwali się w świadomości odbiorców.

Related Post

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*